dijous, de maig 26, 2005

mestres


Cada vegada que veig aquesta publicitat a Tv3 m'emprenyo com una mona. Em sembla perfecte que dediquin una d'aquestes setmanes als mestres, un col·lectiu injustament tractat. Al llarg de la meva vida escolar vaig tenir mestres prou bons i d'altres molt lamentables, com la de socials que ens volia entaforar les idees comunistes com si fossin la setena meravella, o la professora d'història que ens volia fer creure, convençuda ella, que a Tarraco hi vivien sis milions de romans!!

No crec que el Carles Puyol, l'Anna Veiga o el Joan Manuel Serrat decidissin encaminar el seu futur mercès a un mestre brillant de la seva escola, tal i com ens vol fer creure l'anunci. De ben segur que molts altres factors influiren poderosament en la seva decisió, des d'un parent singular, a un llibre, a escoltar certa música a la ràdio, enamorar-se d'una pel·lícula o veure un partit de futbol com el d'ahir.

Si penso fredament els motius pels quals he arribat on sóc no hi veig al darrere la mà de cap dels mestres que he tingut. Poder una antiga hostessa d'Ibèria que ens va fer de professora d'anglès o un professor de física que de colònies ens va ensenyar a jugar a rugby. Aquells qui em van influir eren gent allunyada del món acadèmic, que havien viscut molt i que de forma discreta m'obrien els ulls a un món ple de camins per descobrir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 

Free Blog Counter