dimarts, de novembre 08, 2005

La presó dels arqueòlegs

Cada matí des del llit estant escolto la ràdio mentre dubto si baixar al món o quedar-me embolicat i calentó. Escolto les notícies i a vegades se'm barregen titulars i paraules mentre intento despertar-me del tot.
Ahir vaig entendre que uns presos de la presó d'alta seguretat de Meguido, a Israel, van descobrir al subsòl de la presó l'església més antiga mai abans trobada. En aquells instants on encara no se sap on sóc vaig entendre que seixanta presos havien topat amb les restes arqueològiques mentre intentaven la fuga. Vaig trobar-ho un magnífic argument per a una novel·la una mica surreal.
Un cop al món vaig mirar les pàgines dels diaris, i després de contrastar un parell de versions vaig saber que la presó de Meguido vol créixer, i fent les pertinents excavacions arqueològiques on hi participen els presos van trobar les restes de l'església del segle III.
Ja m'estranyava a mi que seixanta presos fessin arribar la bona nova de la seva descoberta mentre intentaven la fuga.
Poder volien fugir de Meguido, on les escriptures diuen que s'hi celebrarà la batalla de la fi del món, entre el Bé i el Mal, i espavilats ells, intueixen que serà aviat i no s'hi volen trobar al bell mig...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

 

Free Blog Counter