Freixenet ha presentat a Berlín el nou anunci que inaugura la bogeria nadalenca, suposo que perque el mercat alemany és el més important en quan a vendes. En temps de boicot a productes catalans, el president de les caves més importants de l'estat ha dit que fins la primavera passada el boicot pujava a un 4% de les vendes totals a Espanya, una xifra respectable tenint en compte el volum, i ha afegit que aquest Nadal s'ensumen que aquesta xifra augmentarà.
He reseguit algunes webs que propugnen el boicot als productes catalans, algunes d'elles són molt elaborades, amb les llistes dels productes a boicotejar i les seves alternatives no catalanes que cal comprar. Expliquen quines han donat suport a l'Estatut, com fer-ho per donar-se de baixa als serveis energètics amb una sola trucada o com reverteix l'iva del que es compra, així com els beneficis de comprar estranger ja que tot i que el producte sigui forani l'iva es queda a la pàtria. Una feina magnífica i interessant, preocupant.
Poder les meves lectures m'influeixen massa, però tot plegat em recorda quan els nazis van començar a fer boicot als comerços i negocis jueus a l'Alemanya dels anys 30, marcant-los amb una estrella de David i finalment cremant-los en una nit d'infaust record.
No s'actua de la mateixa manera, els mètodes s'han refinat, existeix internet, però el fons em sembla el mateix.
dimecres, de novembre 23, 2005
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada